יום שני, 4 בינואר 2016

ביטול כתב אישום - עיקרי התהליך

 
כתב אישום הינו מסמך שממליץ לבית המשפט להעמיד לדין אדם מסוים בגין עבירה שביצע ע"פ ממצאי החקירה המשטרתית. הגשת כתב האישום מתחילה סדרה של הליכים משפטיים שבסופם יינתנו פסקי וגזרי הדין לנאשם. עו"ד פלילי מנוסה ידעו כיצד למקסם את סיכויי ביטול כתב האישום ולמנוע את ההגעה למשפט מלכתחילה. להלן עיקרי התהליך.  

מהן נקודות ה"יציאה" מכתב האישום?

כתב האישום מוגש לבית המשפט לאחר החקירה המשטרתית, הסקת מסקנותיה והעלאתן על הכתב ע"י התובע. מרגע הגשת כתב האישום מתחיל את ההליך הפלילי-משפטי אך אין הדבר אומר כי לא ניתן לבטלו באמצעות עורך הדין שלכם. עורך דין פלילי איכותי יוכל לנסות ולבטל את כתב האישום בנקודות זמן שונות וזאת אל מול הישויות הבאות :
  • אל מול המשטרה - ביטול כתב האישום בשלב זה הינו האפשרות הטובה יותר שכן הוא מבוצע מוקדם יחסית, טרם ההגעה לדיון בפני השופט. עורך הדין יכול לטעון לחוסר עניין לציבור, היעדר ראיות ואף חוסר אשמה, במידה ומוכח כך. חשוב לציין כי במקרה של ביטול כתב האישום בגין חוסר אשמה, ניתן בהזדמנות זו לבקש לבצע גם מחיקת רישום פלילי.
  • אל מול התביעה - ביכולתו של עורך הדין לנסות לשכנע את התביעה (קצין משטרה, פרקליט וכו') כי אין טעם בהגשת כתב האישום מפאת חוסר ראיות, או כאשר הראיות אינן "חזקות" דיו על מנת להחזיק משפט.
  • אל מול השופט - עורכי דין פליליים בקיאים ביותר ברזי המשפט הפלילי ויכולים לעלות על פגמים בניסוח או פגמים עובדתיים הקשורים בכתב האישום. במצבים כאלה ואחרים ניתן לשכנע את השופט לבטל את כתב האישום במיידית.
כמו שניתן להבין, ביטול כתב אישום פלילי הוא בהחלט דבר אפשרי ואל לכם להתייאש אלא פשוט לפנות לעורך דין פלילי מקצועי ומנוסה שמתמחה בעניינכם (עורך דין אלימות במשפחה, עורך דין עבירות סמים וכו'). ההסתייעות בעורך הדין מתחילה עוד בשלב החקירה והמעצר, דרך המשא ומתן אל מול המשטרה והתביעה לביטול כתב האישום ולאחר מכן, בלית ברירה, בערכאת בית המשפט לאורך המשפט עצמו. שיהיה בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה