יום שלישי, 8 במרץ 2016

החשיבות של עורכי דין פליליים ודרך הבחירה בהם



להשלכות של הסתבכות בפלילים משמעות רבה על עתידו של הנאשם, שכן המשפט הפלילי מעניק למערכת המשפט את הסמכות לשלול את חירותו של האדם, לעיתים אף למשך תקופות ארוכות במיוחד. עורך דין פלילי הינו הסמכות המקצועית ביותר לליווי המואשמים בפלילים, מהשלבים הראשונים ביותר של ההליך ועד לפסיקה הסופית. בשורות הקרובות נלמד על החשיבות של עורכי דין פליליים וכיצד ניתן לבחור בהם כהלכה.

מדוע דווקא עורך דין פלילי?

למעשה, כל עורך דין רשאי לייצג את לקוחותיו בכל תחום משפטי שהוא. אלא, שלהליך הפלילי סדר משלו (ע"פ חוק סדר הדין הפלילי) והוא כולל התעסקות עם קציני משטרה ותובעים משטרתיים שאותם צריך לדעת להכיר וכיצד לעבוד עימם. בנוסף, מאחר והמישור הפלילי טומן בחובו השלכות קשות של כליאה ורישום פלילי, הרי שאין להתפשר בעניין בשום אופן. עורכי דין פלילים מומחים יהיו בקיאים בכל סדרי ההליך, בעלי ניסיון בייצוג של מואשמים בעבירות פליליות מגוונות, ואף יכירו את כל הפסיקות והתקדימים בנושא העבירה שלכם, כך שהסיכויים שלכם ישתפרו משמעותית.

כיצד בוחרים עורך דין פלילי?

ישנם מספר קריטריונים אותם יש לברר בטרם מתקשרים עם עורך דין פלילי:
  • ניסיון עבודה אל מול הפרקליטות - חיוני ביותר על מנת למנוע הגעה למשפט תוך ביטול כתב האישום, ביצוע סגירת התיק בעילה הטובה ביותר וכמו כן, במידה וכן מוגש כתב אישום, לרשום סעיפים שהענישה עליהם תהיה מופחתת מראש.
  • עבודה עם רשת מומחים - לעיתים נדרשות במהלך ההגנה על נאשם בפלילים גם חוות דעת וביצוע בדיקות ע"י מומחים. עורכי דין פלילים מנוסים יהיו בקשר הדוק עם רשת שלמה של מומחים לביצוע כל הבדיקות והבירורים תוך זמן קצר. מומחים אלו עשויים גם להעיד במהלך המשפט, כאשר ישנה חשיבות רבה לזהותם והמוניטין שצברו במהלך שנותיהם המקצועיות.
  • זמינות - עורכי דין בתחום הפלילי נדרשים לא אחת לענות לשיחות טלפון ליליות, להגיע למתקני המעצר והחקירה שלא בימי חול, ולמעשה להיות זמינים 24/7 עבור לקוחותיהם. בחרו משרד עורכי דין שאכן מציע לכם את הזמינות לה אתם ראויים בסיטואציה רגישה זו בחייכם.
בנוסף, חשוב מאוד לבחור עורכי דין פליליים שגובים את שכרם מראש, ללא קשר לשעות העבודה בפועל, קל וחומר שלא גובים סכום על כל ביקור במתקן הכליאה או המעצר. התרשמו אף מהכימיה שלכם עם עורך הדין ואישיותו, שהרי הוא עומד ללוות אתכם ברגעים רגישים וקשים ביותר. בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה